Ankieta

Co sądzisz o naszej nowej stronie?

wyniki

„Góry są środkiem, celem jest człowiek”

Ujrzeć wschód słońca w górach, to marzenie niejednego górołaza. Nadszedł, długo wyczekiwany poranek – i ona … Królowa Beskidów – Babia Góra. Piękna, majestatyczna, budząca zachwyt i wzruszenie. Pierwszy z poranków – udany. Zachwycający. Sześcioosobowa grupa wraz z wychowawcami z Domu dla Dzieci „Zgoda” oraz Domu dla Dzieci „Pod Skrzydłami” w Olsztynku, w dniach od 26.01.2017 do 29.01.20167r. w taki oto sposób witała nowy dzień w Beskidzkiej, zimowo-bajkowej krainie.

Ubieramy się szybko w kilka warstw ubrań, chwytamy kanapki i butelkę wody, by chwilę później maszerować żwawo w stronę Wodospadu. Docieramy tam zdyszani, zatrzymujemy się i… zapiera nam dech. Dosłownie. To ON - spektakl natury - Wodospad nad Mosornym Potoku.

Widok na szczyt Baraniej Góry, Hali Rycerskiej, Małej Babiej Góry, Rysianki, Palenicy, Wielkiej Rycerzowej – wywołał w nas zachwyt i już na początku wyciągnęliśmy komórki z plecaków, ponieważ szczyty pokrywały grube czapy śniegu i zaczęliśmy robić zdjęcia. Góry prezentowały się przepięknie! Beskidy to góry niskie, choć dla niektórych bardzo wysokie, urzekły nas pięknem lasów i widokami na rozległe polany.

Dzień przed wyjazdem, postanowiliśmy zrobić jednodniowy wypad w Tatry. Wracając do pensjonatu, po białym szaleństwie na Gubałówce spakowaliśmy swoje rzeczy, odbyliśmy bardzo długą i ciekawą pogawędkę z właścicielem, który przy ciepłej herbatce z pomarańczą opowiedział nam kilka ciekawych historii o górach, które tak pięknie gościły nas w swoim zimowym wcieleniu.

Podsumowując wyjazd, należy wspomnieć, że nie mogliśmy w drodze powrotnej ominąć jednego z najpiękniejszych miast w Polsce – Krakowa. Sukiennice, Zamek Królewski oraz Krakowski Kazimierz – to miejsca, które z pewnością ponownie odwiedzimy.

Beskidy - kuszą swoją tajemniczą aurą. Korzystanie z ich uroków było dla nas niczym zawieszenie w czasie, obserwowanie majestatycznych szczytów – potęgowało nasze pozytywne emocje. Kominek, każdego dnia rozgrzewał nasze dzielne serducha. Zasypiając, oddawaliśmy się marzeniu…. . Marzymy o jak najszybszym powrocie… i powitaniu wschodu słońca - szepcząc dzień dobry Królowej Beskidów – Babiej Górze! Dziękujemy… .

Program realizowany w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.