Ankieta

Co sądzisz o naszej nowej stronie?


wyniki

1. Ogólnopolska kampania  profilaktyczno - edukacyjna ZACHOWAJ TRZEŹWY UMYSŁ (Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych)

Zachowaj Trzeźwy Umysł jest najbardziej rozpoznawalną kampanią profi laktyczno-edukacyjną
realizowaną przez szkoły w całej Polsce.
Kolorowe, nietuzinkowe materiały o charakterze prozdrowotnym, możliwość współzawodnictwa
w konkursach, atrakcyjne autorskie nagrody oraz tysiące Państwa pomysłów naimprezy towarzyszące
– to niezaprzeczalne atuty naszego wspólnego przedsięwzięcia. W tym roku na prośbę wielu
koordynatorów i pełnomocników wracają gadżety dla dzieci i młodzieży
 

2. Kampania  POSTAW NA RODZINĘ (Krakowska Akademia Profilaktyki).

W nowej edycji „Postaw na rodzinę!” stawiamy na uczenie rodziców, dzieci i młodzieży czterech ważnych umiejętności życiowych. Ich opanowanie to według specjalistów klucz do ochrony młodego pokolenia przed sięganiem po alkohol i narkotyki! Gimnazjalistom podpowiadamy, jak podejmować mądre decyzje. Rodzicom – jak uczyć dzieci mówienia „nie”. W materiałach adresowanych do uczniów szkół podstawowych i ich rodziców pokazujemy, jak radzić sobie z różnymi nastrojami i emocjami. Przygotowaliśmy proste, przyjemne zadania, które pomogą we wspólnej nauce przetwarzania uczuć. Nasze materiały ułatwiają realizowanie skutecznej profilaktyki w rodzinach.

 

3. Kampania REAGUJ NA PRZEMOC  (Krakowska Akademia Profilkatyki)

Przedstawiamy jedyną w Polsce kampanię profilaktyczną, która mówi o najmłodszych świadkach przemocy. Eksperci alarmują: w Polsce dzieci są świadkami przemocy znacznie częściej niż w innych krajach Europy! Badacze są zgodni: obserwowanie scen bicia, słuchanie wyzwisk i przekleństw w dzieciństwie negatywnie wpływa na dalsze życie człowieka. Mali świadkowie przemocy w przyszłości sami mogą krzywdzić własne rodziny lub wikłać się w toksyczne relacje. Reagowanie na przemoc w społecznościach lokalnych jest kluczowe, by zapewnić młodemu pokoleniu odpowiednie warunki do rozwoju. Właśnie o tym jest nasza kampania!

 

4. Kampania ODPOWIEDZIALNY KIEROWCA (Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych)

Odpowiedzialny Kierowca to kampania profilaktyczno-edukacyjna skierowana do dzieci, młodzieży i dorosłych. Jej celem jest propagowanie wśród wszystkich uczestników ruchu drogowego dobrych postaw na drodze. Edukujemy w zakresie trzeźwości za kierownicą, znajomości przepisów drogowych, kultury na drodze oraz odpowiedzialnego zachowania, które zapewni bezpieczną podróż wszystkim użytkownikom drogi.

 

5. Kampania NARKOTYKI? TO MNIE NIE KRĘCI !(Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych)

CEL:  Narkotyki? to mnie nie kręci! to rzetelna informacja i przeciwdziałanie narkomanii.

Kampania informacyjno-edukacyjna Narkotyki? to mnie nie kręci! ma na celu dostarczenie rzetelnych informacji o zjawisku używania marihuany oraz nowych substancji psychoaktywnych, a pośrednio także przeciwdziałanie próbom użycia tych środków psychoaktywnych.

ADRESACI: gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne – młodzież szkolna powyżej 13. roku życia i rodzice.

Młodzież gimnazjalna/ponadgimnazjalna – działania profilaktyczne obejmują tę grupę, bowiem ukończony trzynasty rok życia w prawie polskim wyznacza odpowiedzialność karną za popełniane czyny karalne i przejawy demoralizacji (Ustawa o postępowaniu w sprawach nieletnich).

Rodzice – kampania ma również za zadanie przekazanie wiedzy o odpowiedzialności rodziców za czyny popełnione przez ich dzieci oraz o obowiązkach dorosłych względem swoich podopiecznych (Kodeks karny, Kodeks wykroczeń).

REALIZATORZY: publikacje profilaktyczno-edukacyjne kampanii Narkotyki? to mnie nie kręci! są do wykorzystania przez nauczycieli i pedagogów szkolnych.

 

6. XVI WARMIŃSKO-MAZURSKIE DNI RODZINY "Rodzina fundamentem życia społecznego"

Tegoroczne Dni mają za zadanie uświadamiać jaką siłę stanowi dobrze funkcjonująca rodzina 
dla rozwoju społecznego.

 

7. Kampania LEKARZU, REAGUJ NA PRZEMOC (PARPA, MZ)

CEL: Celem kampanii „Lekarzu, reaguj na przemoc!” jest zapoznanie przedstawicieli ochrony zdrowia z procedurą „Niebieskie Karty” oraz psychologicznymi aspektami przeciwdziałania przemocy. Lekarz ma codziennie bezpośredni kontakt z ludźmi. Jeśli cieszy się zaufaniem pacjentów, wykazuje motywację i ma odpowiednią wiedzę, może odegrać ogromną rolę w powstrzymaniu przemocy.

 

AKTUALNOŚC W RAMACH KAMPANII: